γραφει ο αρισταρχος

νιαταΑπόγευμα σε μεγάλο πολυκατάστημα εξυπηρετούμαι από τριαντάρη νεαρό. Ταυτόχρονα νιώθει κάποια ανάγκη για εξομολόγηση. Όταν η φιλοτιμία που σου δόθηκε σαν χρίσμα από το σπίτι γίνεται εφιάλτης και σε βασανίζει στην ζωή σου. Μια καλή για τα σημερινά δεδομένα μηνιαία αποδοχή των χιλίων εκατό ευρώ! Και νιώθει το ποσό να τον βαραίνει και με χαμηλή φωνή λέει

“Τρέμω! Τρέμω στην ιδέα πως κατέχω τον υπέρτατο μισθό. Πως τον κλέβω από έναν άλλον συνομήλικο. Τρέμω που έχω να πληρώσω τον καφέ μου από την δική μου τσέπη. Τρέμω, που απ’ τους δέκα που χαζεύουν στην βιτρίνα εγώ μπαίνω μέσα και ψωνίζω. Τρέμω που στο supermarket τα ψώνια μου στο καρότσι σκεπάζουν τον πάτο. Τρέμω πως ξαφνικά θα μου πουν φύγε ή τα λεφτά στο μισό. Κι εγώ θα δεχτώ με ανακούφιση την μείωση γιατί θα έχω αποφύγει την απόλυση. Και αυτό με κάνει να τρέμω πιο πολύ, από ντροπή! Ντροπή γιατί είμαι ο ευνοούμενος της τύχης. Γιατί αδέρφια μου, φίλοι μου, συμμαθητές μου, συνάνθρωποί μου καθαιμάζουν και μαραζώνουν άνεργοι. Γιατί αυτοκτονούν άνθρωποι επειδή στερούνται αυτό που εγώ απολαμβάνω”

Δεν είναι εύκολο ν’ ακούς από τριαντάχρονα νιάτα τέτοια λόγια, την ίδια στιγμή που κάποιος γενικός γραμματέας ονόματι Μέργος διακηρύσσει πως ο κατώτατος των 580ευρώ πρέπει να μειωθεί γιατί είναι πολύ υψηλός. Και ακόμη συνεχίζει να είναι γραμματέας και ας τον διαψεύδουν υπουργοί αποδεχόμενοι την του λαγού αποστολή για μείωση του κατώτατου, οσονούπω! Αιτούσης της τρόϊκας γαρ! Για όλα φταίει η κακιά… η νύφη.

Δεν είναι εύκολο να βλέπεις αυτά τα δυναμικά νιάτα να στέκουν άπραγα, εκτός παραγωγής, εκτός σχεδιασμού σε μια ζωή που τους ανήκει περισσότερο από όλους. Είναι ανήθικο να βλέπεις τα νιάτα να νιώθουν ένοχα επειδή… δουλεύουν! Είναι γελοίο να τους χαράζουν γέροι τον μέλλον τους. Είναι εγκληματικό να τα φορτώνεις φόρους για να στερηθούν ακόμα και από κληρονομιά περιουσιακού στοιχείου.

Και αυτοί συνεχίζουν να κυβερνούν, να αποφασίζουν, να υπηρετούν, να παραδίνουν, να διαλύουν.

ΥΓ. Πρόταση: Απαραίτητο προσόν για να υπηρετήσεις την εξουσία από βουλευτή μέχρι πορτιέρη εισόδου να είναι: ΜΙΑ ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ – ΕΝΑ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ.   

